2008-05-15

Bilder, clean run och riktning

Sitter och väntar på att Freddy ska ringa med Gaias borrelia-resultat och diskussion om huruvida vi ska åka upp igen, om vi får tävla nästa helg, vad vi ska göra nu, etc...

När vi körde upp till Freddy förra veckan mötte vi ju Eva och co på Skrea-strand.

Eva med sömnig Misty-mus en ljuvlig sommardag på stranden


Men vi andra, vi är inte trötta - vi är bara lyckliga och galna!


Mina grejer från Clean Run kom igår - hurra! Alltid barnsligt roligt... :) Hade beställt Susan Salos film om hoppteknik, ett Clean Run specialnummer om Drive and Motivation (många som går kurs frågar om den är nåt att ha, så jag tänkte att jag måste läsa den så att jag kan svara på det...), Killions bok When Pigs Fly (den ska ju vara så fantastisk, så måste läsa och utvärdera!), samt ett par kaninskinn till brudarna. Återkommer med åsikter om film och böcker.


Diskuterade handling en lång stund igår. Serpentiner is a wonderful thing, men ...RIKTNINGEN (alltså fronten åt det håll hunden ska) är viktig, det är en grundregel! Och jag har heller inte hört nåt om att fotriktningen i threadlen har ändrats, men det verkar också bli en följdprodukt av serpentintänk innan basen sitter där den ska.

Eva var här (modigt, eftersom hela familjen är rysligt snorig i nån härlig dagisförkylning...) söndag till tisdag. Trevligt, trevligt. Letar febrilt efter ett hus att hyra, så att hon kan flytta ner... Opraktiskt att hon ska bo 40 mil härifrån!



Mumriken diskuterar träning med gudmorsan





För övrigt tycks jag ha kommit till beslutet att det blir en liten kelpiefröken i hushållet såsmåningom... Plågar Mette, Sofia och Louise med frågor och funderingar. Det brinner inte i knutarna med ett nytillskott, men oj vad vi tycker att det ska bli roligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

En Kelpie :-O :-) Kul! Jag är jättenöjd med beslutet att skaffa kelpie (jaja wk då) De är underbara små varelser ;-) En hel del rackrtyg hittar de dock på de små liven.. vi saknar numera golv!!! i hallen (Tingeling har tuggat i sig plastmattan som täckte golvet.. Ajaj.. och vi som hyr numera!

Annars är allt bra med oss! Förkylningarna kommer och går.. dagisbarn är hopplösa på det viset. Själv har jag numera en agilitybana i trädgården! Insåg att det var enda sättet att hinna träna nåt överhuvudtaget med två småttingar hemma. Emelia älskar att följa med ut och delvis hjälpa till att träna och delvis själv klättra och springa slalom :-)

Amanda är också nöjd om man placerar henne i gräset där hon kan krypa runt och stoppa blommor i munnen. Hon står för övrigt nu och vi tror inte det dröjer alltför länge innan hon knatar runt själv. Hua :-)

Hoppas att allt är bra med er och lycka till med kelpie, när det blir en :-)

Kram Anna med Icka och Tingeling

Anonym sa...

Vet inte om jag helt förstår diskussionen om serpentiner/threadles? Anyway. Kul med kelpie! Jag har ju världens underbaraste lilla kelpiefröke här i några veckor. Hon ska ha valpar i framtiden är det tänkt *hint*

Anonym sa...

Tar du i mot klimaflykninger?